title
לחצו להתקשרות:

גורמים לנחירות

רעש הנחירות מופיע כאשר מתרחשת חסימה או הפרעה למעבר החופשי של האוויר בזמן הנשימה בשינה. נחירות בלילה נגרמות בשל מעבר הגוף למצב שינה עמוקה, הכרוך בהרפיה של שרירי החך, הלשון והגרון. מבחינה פיזיולוגית, הנחירות נגרמות כתוצאה ממעבר אוויר על פני רקמות רכות ורפויות האזור הגרון והלוע, הגורם להזזתן וליצירת צליל הנחירה.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת
התאמה מקצועית עבורך לנותני שירות מתאימים
בדיקת איכות של נותני שירות

 

סיבות נפוצות לנחירות חזקות

ממחקרים מדעיים ורפואיים ידועות מספר סיבות לנחירות, החל מגורמים אנטומיים, עבור ובהרגלים לא בריאים ועד למחלות והפרעות גופניות:

נחירות ותזונה

תזונה לא נכונה עשויה להביא למצב של עודף משקל. השומן המצטבר באזור הצוואר מביא להצרת נתיב זרימת האוויר בדרכי הנשימה, ובכך להופעת נחירות.

נחירות בהריון ואחרי לידה

בקרב כ-30% מאוכלוסיית הנשים המצויות בהריון או לאחר לידה, מופיעות נחירות. הסיבה לכך איננה ידועה במלואה, אך מחקרים מציעים כי מדובר בשילוב של ההשמנה המתלווה לתקופה זו, עם עלייה בהורמון האסטרוגן המביא להרפיית שרירים ולהצטברות ליחה הגורמים לנחירות אצל נשים

נחירות ועישון

עישון הינו הרגל מזיק הידוע כגורם סיכון לנחירות. מעשנים עשויים לסבול מהיצרות דרכי האוויר, ירידה בנפח הריאה האפקטיבי, הגברת גודש בגרון ותסמיני גמילה זמניים, הגורמים לנחירות.

מצב זה מאופיין בפעולת נשימה בלתי תקינה במהלך השינה, המביאה לבעיות בריאותיות קשות. סימפטומים לדום נשימה כוללים נחירות קשות, עוצמתיות וחמורות בשינה, הפוגמות באיכות וטיב השינה ומביאות לעייפות כרונית.

עייפות יתר

קיים קשר הדוק בין נחירות כתוצאה מדום נשימה, לבין מצב העייפות הכרונית. לעיתים בעיית נחירות נובעת מדום נשימה. מטופלים אלו סובלים במקרים רבים ממצב של עייפות כרונית, הפוגעת ברמת התפקוד ואיכות החיים.

שינה על הגב

שינה על הגב מגבירה את הסיכון לסבול מנחרות, שכן במצב זה מתרחשת צניחה של הלשון אל בסיס הגרון תוך חסימת מעבר האוויר בדרכי הנשימה. לכן עבור נוחרים כרוניים והסובלים מדום נשימה, מומלץ להימנע משינה על הגב, ולישון במקום זאת על הצד.

שיטות לטיפול בנחירות

קיימות מספר דרכי טיפול בנחירות, כאשר האמצעי מותאם למבנה האנטומי ולצרכים הספציפיים של המטופל. הטיפול הראשוני הוא שינוי באורח החיים, הכולל ירידה במשקל, שימוש בתכשירים טבעיים להקלת גודש בדרכי הנשימה העליונות, הימנעות מעישון, שתיית אלכוהול ושימוש בתרופות מרפות שרירים, וכל מה שעשוי לקדם את פתיחת נתיב האוויר לריאות. כאשר לא די בכך, ניתן להשתמש במגוון מכשירים והתקנים למניעת נחירות, דוגמת מסכת EPAP והתקן דנטלי, וכן בניתוחים להפחתת נחירות, דוגמת ניתוח להפחתת נחירות בלייזר או בגלי רדיו.